مقالات

لوله 3 اینچ و 6 اینچ کشاورزی

لوله 3 اینچ و 6 اینچ کشاورزی

لوله های 3 اینچی و 6 اینچی کشاورزی که در بازار با نام های لوله های پلی اتیلن 90 میلی متری و لوله های پلی اتیلن 120 میلی متر نیز شناخته می شوند، جزو لوله های پرکاربرد در صنایع کشاورزی هستند که به دلیل بهره مندی از ویژگی های منحصر به فرد، در بخش های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. این لوله ها از جنس پلی اتیلن که ماده ای انعطاف پذیر است تولید می شوند و به دلیل بهره گیری از مواد اولیه مرغوب، از کیفیت و مقاومت بالا و در نتیجه ماندگاری زیادی برخوردار هستند. لوله 3 اینچ کشاورزی و لوله 6 اینچ کشاورزی دو مورد از لوله های کشاورزی با کاربرد وسیع در سیستم ها و شبکه های آبیاری هستند که در ادامه به معرفی مزیت ها و کاربردهای آن ها می پردازیم.

 

خرید انواع لوله های شش اینچ و سه اینچ کشاورزی و سایر لوله ها
با بهترین قیمت و ارسال به سراسر ایران در سایت لوله و اتصالات

 

کاربردهای لوله 6 اینچ و لوله 3 اینچ کشاورزی

لوله های 3 اینچی و 6 اینچی کشاورزی، به عنوان لوله هایی محبوب در صنعت کشاورزی دارای کاربردهای بسیاری هستند که برخی از آن به شرح زیر است:

– لوله های کشاورزی سه اینچی و شش اینچی، گزینه مناسبی برای آبیاری فضاهای سبز شهری به حساب می آیند.

– این لوله های کشاورزی در سیستم های آبرسانی محیط های شهری و روستایی بسیار پر کاربرد هستند

– این لوله های پلی اتیلنی در محیط های گلخانه ای و باغ ها جهت آبیاری گیاهان به وفور بکار گرفته می شوند.

– در سیستم های آبیاری قطره و آبیاری بارانی، از لوله های شش اینچی و سه اینچی کشاورزی به عنوان لوله هایی پرکاربرد بهره گرفته می شود.

– این لوله های نود و صد و بیست میلی متری پلی اتیلنی، برای انتقال آب کشاورزی از مکان هایی نظیر قنات به استخر گزینه ایده آلی هستند.

– از لوله 3 و لوله 6 اینچ کشاورزی کشاورزی در انواع سیستم های آبیاری از جمله سیستم های آبیاری تحت فشار به شکل زیر سطحی، آبیاری بارانی، آبیاری سطحی و انتقال کود استفاده می شود.

لوله های کشاورزی ۳ و ۶ اینچ

مزایای لوله کشاورزی سه و شش اینچی

لوله های سه اینچی و شش اینچی مورد استفاده در صنعت کشاورزی مزیت های گوناگونی دارند که برخی از آن ها شامل موارد زیر است:

– مقاومت و استحکام بالا

با توجه به اینکه لوله ها با جنس پلی اتیلن تولید می شوند در مقایسه با سایر لوله ها از مقاومت و استحکام بالاتری برخوردار هستند.

– انعطاف پذیری مناسب

با توجه به قابلیت انعطاف پذیری بالای لوله های کشاورزی سه اینچی و شش اینچی، از آن ها می توان به آسانی در زمین هایی با خاک نرم یا دارای شیب زیاد بهره گرفت.

– مقاوم در برابر ساییدگی و ضربه

لوله 6 اینچ و لوله 3 اینچ کشاورزی در برابر آسیب های فیزیکی ناشی از ساییدگی و ضربه مقاومت قابل توجهی دارد و به همین سبب، دارای عمر بالایی است. بنابراین استفاده از این لوله ها برای آبیاری زمین های کشاورزی، از نشتی و هدر رفتن آب پیشگیری می کند.

– مقاوم در برابر رسوب گرفتگی

این نوع از لوله های کشاورزی در مقاوم عوامل ایجاد کننده رسوب مقاومت بالایی دارند و کمتر دچار رسوب گرفتگی می شوند و به همین دلیل، مانع کاهش فشار آب در هنگام آبیاری می شوند.

– مقاوم در برابر عوامل آسیب رسان

این لوله ها در برابر ترکیبات شیمیایی، زنگ زدگی، اشعه یو وی و همچنین خوردگی های ناشی از عوامل باکتریایی، قارچی، خاک، حشرات، حیوانات و آب بسیار مقاوم هستند.

– قابلیت نصب و حمل آسان

لوله های کشاورزی سه اینچی و شش اینچی پلی اتیلنی وزن زیادی ندارند و در عین حال حمل و نقل و نصب آن ها نیز به آسانی امکان پذیر است.

– مقاوم در برابر حرارت

لوله 3 اینچ و لوله 6 اینچ کشاورزی در مقابل حرارت مقاومت چشمگیری دارند و این امر موجب شده است تا بتوان از آن ها در مناطقی با آب و هوای بسیار گرم استفاده نمود.

– مقاوم در برابر فشار بالا

این نوع از لوله ها در برابر فشار بالا مقاوم هستند و به همین سبب از آن ها می توان با خیالی آسوده در سیستم های آبیاری تحت فشار بهره گرفت.

– مقرون به صرفه برای آبیاری

بهره گیری از این لوله های سه اینچی و شش اینچی در صنعت کشاورزی، با توجه به مزیت های بسیار این لوله ها، به کاهش قابل توجه هزینه های سیستم های آبیاری و همچنین افزایش کیفیت آبیاری کمک می کند.

تفاوت لوله 6 اینچ کشاورزی و لوله 3 اینچ کشاورزی

لوله های کشاورزی سه اینچی یا 90 میلی متری و لوله های شش اینچی یا 120 میلی متری هر دو از جنس پلی اتیلن تولید می شوند و تفاوت آن ها تنها به موارد زیر محدود می شود:

– مهم ترین تفاوت میان لوله های کشاورزی سه و شش اینچی، قطر آن ها است. بر این اساس لوله های شش اینچی در مقایسه با لوله های سه اینچی از قطر بیشتری برخوردار هستند. این به معنای آن است که لوله های 6 اینچی قادر هستند حجم آب یا کود شیمیایی بیشتری را جهت آبیاری و مراقبت از محصولات کشاورزی و گیاهی انتقال دهند.

– با توجه به تفاوت در قطر لوله 6 اینچ کشاورزی و لوله 3 اینچ کشاورزی، کاربرد این لوله ها نیز در صنعت کشاورزی تا حدی با یکدیگر متفاوت است. بر این اساس لوله های 120 میلی متری عمدتا برای کاربردهایی با مقیاس بزرگ نظیر آبیاری اراضی کشاورزی استفاده می شوند و لوله های 90 میلی متری برای کاربردهای با مقایس کوچک تر همچون آبیاری باغ ها و گلخانه ها بکار گرفته می شوند.

نکات مهم برای خرید لوله های کشاورزی

برای خرید لوله های کشاورزی اعم از لوله های 3 اینچی و 6 اینچی، توجه به موارد زیر ضروری است:

– قطر لوله های کشاورزی سه یا شش اینچ را حتما متناسب با حجم آب یا کود مورد نیاز برای باغ ها، گلخانه ها یا زمین های کشاورزی تهیه کنید.

– فشار لوله های کشاورزی مورد نیاز خود را بر اساس فشار آب مورد نیاز برای آبیاری انتخاب کنید.

– برای انتخاب طول لوله های کشاورزی، حتما فاصله میان منبع آب و محل زمین کشاورزی را در نظر بگیرید.

 


بیشتر بخوانید

لوله گلخانه ای و آشنایی با لوله کشی گلخانه

 

 

امتیازدهی به این مطلب!
. میانگین 5 از 2 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *