لوله پنج لایه چیست

لوله پنج لایه یکی از محصولات ساختمانی پرطرفدار بازار است که می توانند در زمره مدرن ترین و جدیدترین لوله ها و اتصالات جای گیرد. به طور کلی می توان گفت که این لوله ها و اتصالات متشکل از فلز و پلیمر هستند که با تلفیقی از پنج لایه تولید می شود. به عبارت دیگر برای تولید این لوله های باکیفیت که به راحتی نیز قابل خم شدن هستند، دو لایه از جنس پلی اتیلن، دو لایه چسب و یک لایه از جنس آلومینیوم بر روی یکدیگر قرار می گیرند.

لوله پنج لایه

پرکاربرد ترین لوله و اتصالات پنج لایه

این لوله ها و اتصالات با توجه به کاربردهای گوناگونی که در صنعت ساختمانی دارند انواع مختلفی دارند که از جمله پرکاربردترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

لوله های 5 لایه پلیکا، زانویی های پرسی پنج لایه، زانویی های دنده ای، زانویی های دیواری، زانویی های صفحه دار، زانویی های کوپلی، سه راهی های پرسی، سه راهی های دنده ای، سه راهی های دیواری، سه راهی های صفحه دار، سه راهی های کوپلی، بوشن ها و رابط های، بوشن های تبدیلی و تبدیل های پنج لایه، درپوش ها، صفحه های نصب، کلکتورها و متعلقات، اتصالات آر اس و بست لوله.

کاربرد لوله ها و اتصالات پنج لایه پلیکا

لوله و اتصالات پنج لایه پلیکا با توجه به بهره مندی از ویژگی های مختلف، کاربرد های فراوانی در صنعت ساختمانی دارند که از مهم ترین آنها می توان به کاربرد در لوله کشی های آب گرم و سرد ساختمان های مسکونی و تجاری، لوله کشی سیستم های سرمایشی و گرمایشی ساختمان ها، لوله کشی سیستم های گرمایش از کف در انواع ساختمان ها ، زمین های چمن ویژه برگزاری مسابقات ورزشی، لوله کشی سیستم های کنترل حریق در انواع ساختمان ها، سیستم های تهویه مطبوع، صنایع پزشکی، نفت و گاز.

لوله اتصالات 5 لایه

مزیت های لوله و اتصالات پنج لایه

برخی از مهم ترین مزایای این لوله ها و اتصالات پنج لایه به شرح زیر هستند:

– داشتن وزن اندک در مقایسه با نسل قبلی لوله های مورد استفاده در ساختمان ها به لطف بهره مندی از ترکیبی از جنس پلیمر در تولید لوله ها و اتصالات.

– دارای کیفیت، ماندگاری و عمر مفید بالا به لطف بهره گیری از لایه هایی از جنس پلی اتیلن و آلومینیوم.

– امکان نصب و حمل و نقل آسان لوله و اتصالات 5 لایه پلیکا به واسطه شیوه نصب آسان، قابلیت انعطاف پذیری بالا و سبک بودن لوله ها.

– گزینه ای بسیار مناسب برای استفاده به عنوان لوله های توکار به دلیل مرغوبیت و کیفیت بالای لوله ها و عدم ایجاد پوسیدگی.

– مقاومت بالا در مقابل فشار و حرارت زیاد و مناسب برای استفاده در لوله کشی های آب گرم و سرد به دلیل بهره مندی از لایه ای از جنس آلومینیوم و دو لایه از جنس پلیمر.

– مقاومت بالا در مقابل عوامل ایجاد کننده خوردگی و زنگ زدگی با توجه به بهره گیری لوله ها از جدیدترین تکنولوژی ها برای ساخت لوله های پنج لایه.

– مقاومت بالای لوله پنج لایه در برای دمای بالای تا حدود نود درجه سانتگراد و امکان استفاده از آنها در دماهای گوناگون.

– عدم ایجاد رسوب در لوله های پنج لایه و عدم تغییر طعم و مزه و همچنین آب در آنها به دلیل بهره گیری از لایه ای از جنس آلومینیوم که مانع نفوذ اکسیژن به لایه داخلی لوله ها و ایجاد تغییرات شیمیایی در آنها می شود.

– قابلیت انعطاف پذیری بالای لوله ها و امکان خم کردن و استفاده از آنها در بخش های مختلف ساختمان و به حداقل رساندن استفاده از اتصالات.

– بهره مندی از سطح داخلی یکدست و صاف و عدم کاهش فشار سیالات عبوری از آن.

– میزان اندک انبساط لوله ها به دلیل بکارگیری لایه ای فلزی به عنوان لایه میانی و امکان استفاده از آنها به عنوان گزینه ای مناسب برای لوله های انتقال آب گرم.

– مقاومت حداکثری لوله و اتصالات پنج لایه پلیکا در برابر مواد و ترکیبات شیمیایی و همچنین ساییدگی و امکان استفاده از آنها برای انتقال فاضلاب های خانگی و صنعتی.

خرید لوله پنج لایه

انواع لوله و اتصالات 5 لایه

این نوع لوله ها در مدل ها و انواع مختلفی در بازار موجود هستند که از جمله پرکاربردترین آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. لوله مدل Pex-Al-Pex

این لوله ها متشکل از 5 لایه مقاوم از جمله پلی اتیلن و آلیاژ آلومینیوم هستند که برای نصب آنها نیازی به جوشکاری نیست. این لوله ها علاوه بر بهره مندی از میزان انعطاف پذیری بالا، در مقابل فشار و دمای بالا تا نود درجه سانتیگراد مقاوم هستند و دچار خوردگی و زنگ زدگی نیز نمی شوند. این مدل از لوله ها گزینه ایده آلی برای استفاده در لوله کشی رادیاتور، سیستم های گرمایش از کف و همچنین سیستم های گرمایشی و سرمایشی هستند.

  1. لوله مدل Pert-Al-Pert

این لوله های پنج لایه از یک لایه آلومینیومی، دو لایه پلی اتیلنی و لایه ای از جنس چسب تولید شده اند که به دلیل بهره مندی از تکنولوژی های نوین از میزان مقاومت بیشتری در برابر دمای بالا برخوردارند. از سوی دیگر مقاومت این لوله ها در برابر فشار بالا و همچنین انواع ترکیبات شیمیایی نیز بسیار قابل توجه است. این مدل از لوله ها همچنین قابل بازیافت هستند و از این نظر جزو محصولات دوستدار محیط زیست به حساب می آیند.

  1. لوله مدل PE-AL-PE

لایه پلی اتیلن به کار رفته در این نوع لوله های پنج لایه، نسبت به سایر انواع لوله ها از میزان چگالی بیشتری برخوردار است به طوری که این مدل از لوله ها در مقابل دمای بسیار پایین تا منفی پنجاه درجه سانتیگراد مقاومت فراوانی دارند و به همین علت برای لوله کشی های آب سرد گزینه ای ایده آل هستند.

برای خرید هرگونه لوله پنج لایه با تخفیف فقط کافی است با کارشناسان لوله اتصالات تماس حاصل کنید.

تا تحویل سفارشتان فقط یک تماس فاصله دارید...

خرید با تخفیف

فروش انواع لوله و اتصالات همراه با تخفیف ویژه.

تضمین کیفیت

با خاطر آسوده کالای اصل و باکیفیت تحویل بگیرید.

رضایت مشتری

اولویت و هدف ما جلب رضایت مشتری است.

امتیازدهی به این مطلب!
. میانگین 4.4 از 44 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *