مقالات

لوله گلخانه ای گالوانیزه بهترین قیمت ۱۴۰۲

لوله گلخانه ای

راه اندازی یک گلخانه خانگی یا صنعتی پیش از هر چیز، نیازمند سیستم های لوله کشی اصولی و تجهیزاتی است که متناسب با شیوه آبیاری انتخاب می شوند. سیستم های لوله کشی گلخانه ای و سایر تجهیزات مورد نیاز می بایست به نحوی اجرا و پیاده سازی شوند که آبیاری محصولات با بالاترین کیفیت ممکن انجام شود و در عین حال لوله گلخانه ای به شکلی استفاده شود که تا حد امکان از هدر رفتن بی رویه آب نیز جلوگیری گردد. به همین جهت علاوه بر انتخاب شیوه مناسب آبیاری، تهیه لوله های مرغوب نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

به دنبال لوله گلخانه ای با بهترین قیمت هستید؟
یک تماس با سایت لوله و اتصالات کافی است!

تجهیزات لوله کشی گلخانه ای

در این نوع لوله کشی متناسب با شیوه آبیاری، از تجهیزات مختلفی استفاده می شود که برخی از متداول ترین آنها عبارت اند از:

انواع لوله ها از جمله لوله های پلی اتیلن، لی لفت و دریپردار که بر اساس شیوه آبیاری انتخاب می شوند، انواع اتصالات از جمله سه راهی ها و کمربندی ها که متناسب با نوع لوله گلخانه ای انتخاب می شوند، نوارهای تیپ، انواع پمپ های آب، انواع فیلترهای تسویه، انواع قطره چکان ها، انواع رایزرها، فیلترهای دیسکی، انواع شیرهای فلکه، انواع فشارسنج ها و پایه های آبپاش.

لوله کشی گلخانه ای

شیوه های مختلف آبیاری گلخانه ای

آبیاری گلخانه ای به روش های مختلفی انجام می شود که در این قسمت به معرفی آنها می پردازیم.

– شیوه آبیاری سنتی

استفاده از این شیوه آبیاری گلخانه ای که با شلنگ و به صورت دستی انجام می شود به جز در شرایط خاص، به دلیل داشتن هزینه های کلی بالا و زمان بر بودن توجیه اقتصادی ندارد. در صورت استفاده از این روش قدیمی و سنتی آبیاری، به منظور جلوگیری از آسیب رسیدن به بستر خاک و محصولات، استفاده از فشارشکن توصیه می شود.

– شیوه آبیاری محیطی

در این شیوه آبیاری متداول در گلخانه ها، جهت لوله کشی گلخانه ای غالبا از لوله های انعطاف پذیر لی فلت یا لوله های پلی اتیلن استفاده می شود. مزیت لوله های لی فلت نسبت به پلی اتیلن این است که این لوله ها انعطاف پذیر هستند، جابجایی و نصب آنها آسان است و از نظر ماندگاری و دوام نیز گزینه ای ایده آل به حساب می آیند. در این نوع از سیستم های لوله کشی، در کنار این لوله ها از تجهیزاتی نظیر نازل پلاستیکی جهت اسپری نمودن دقیق آب کمک گرفته می شود. نازل هایی که در این روش مورد استفاده قرار می گیرند آب را با زاویه های مختلف چهل و پنج، نود و صد و هشتاد درجه اسپری می کنند.

– شیوه آبیاری آبشاری با لوله گلخانه ای

این روش آبیاری مناسب گیاهان و محصولاتی است که شاخه ها و برگ هایشان در برابر رطوبت مقاوم است. برای لوله کشی گلخانه ای در روش آبیاری آبشاری یا سقفی، آب از طریق رایزرها و همچنین نازل هایی که در ارتفاعی بالاتر از سطح گیاه قرار دارند اسپری می شود. در این شیوه آبیاری، نازل به صورت کامل و سیصد و شصت درجه چرخش دارد تا تمامی محصولات به صورت یکسان آبیاری شوند. سینی های مخصوصی که با شیب مناسب در میان گیاهان قرار می گیرند، از دیگر تجهیزاتی هستند که از آنها جهت جمع آوری و جلوگیری از هدر رفتن آب استفاده می شود.

– شیوه آبیاری مه پاشی

سیستم لوله کشی گلخانه ای در روش آبیاری مه پاشی به این صورت است که تمام قسمت های سقف گلخانه تحت پوشش قرار می دهد. در این روش لوله ها به صورت طولی نصب می شوند و دارای نازل هایی هستند که به کمک آنها آب یا سایر ترکیبات مغذی مورد نیاز گیاهان بر روی آنها پاشیده می شود. در این شیوه آبیاری مدرن که غالبا در تولید نشاء کاربرد دارد، نازل ها بر روی تسمه ای قرار دارند و به صورت اتوماتیک و متناسب با سرعت پاشش آب حرکت می کنند.

– شیوه آبیاری قطره ای

آبیاری قطره ای یکی از شیوه های نوین آبیاری است که در آن آب با استفاده از قطره چکان هایی که در فاصله های مشخص قرار دارند، تنها به قسمت های مورد نیاز گیاهان می رسد. اگرچه تهیه و نصب تجهیزات مورد نیاز برای آبیاری قطره ای اندکی هزینه بر است، اما با این روش کارآمد آبیاری در مصرف آب صرفی جویی می شود. در این روش برای آبیاری انواع گیاهان، درختان و حتی سبزیجات معمولا از نوار تیپ درزدار استفاده می شود.

– شیوه آبیاری با لوله تراوا

در شیوه آبیاری زیر سطحی که به آبیاری قطره ای نیز شباهت دارد، از لوله هایی اسفنجی استفاده می شود که به صورت زیر زمینی و به حالت چکه ای محیط اطراف را مرطوب و خیس می کنند. در روش آبیاری با لوله تراوا، سطح لوله هایی که در زیر زمین قرار دارند با خاک پوشیده می شود.

خرید لوله گلخانه ای

برای خرید و قیمت انواع لوله گلخانه ای فقط کافی است تا با کارشناسان سایت لوله و اتصالات تماس بگیرید و ضمن دریافت مشاوره بهترین انتخاب را نسبت به پروژه ای که دارید انجام دهید.

خرید لوله گلخانه ای

 

سوالات متداول

– آبیاری گلخانه ای به چند روش قابل انجام است؟

برای آبیاری گلخانه ها می توان از روش های مختلفی استفاده نمود که متداول ترین آنها عبارت اند از: آبیاری سنتی، محیطی، آبشاری، مه پاشی و قطره ای.

– قدیمی ترین شیوه آبیاری گلخانه ای چیست؟

شیوه سنتی یا دستی، قدیمی ترین روش آبیاری است که با شلنگ انجام می شود و معمولا استفاده از آن توجیه اقتصادی ندارد.

– در روش آبیاری محیطی غالبا از چه لوله هایی استفاده می شود؟

برای لوله کشی گلخانه ای در این روش معمولا از لوله های لی لفت یا پلی اتیلن استفاده می شود.

– آبیاری در شیوه مه پاشی به چه صورت انجام می شود؟

در این روش، آبیاری به کمک نازل هایی هایی انجام می شود که در سقف گلخانه و بر روی تسمه های چرخانی قرار دارند.

 

 

امتیازدهی به این مطلب!
. میانگین 4 از 1 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *