مقالات

خرید فوم لوله کشی، فوم سفید و فوم الاستومری

فوم لوله کشی

به طور کلی عایق ها نقش موثری در جلوگیری از هدر رفتن بی رویه انرژی در ساختمان ها ایفا می نماید. فوم لوله کشی نیز از جمله عایق هایی است که استفاده از آنها به دلیل کیفیت بالا و کاربردهای فراوان در سال های اخیر رواج بسیار زیادی پیدا کرده است. در حال حاضر فوم الاستومری و فوم سفید جزو عایق های پرکاربرد در بخش های مختلف ساختمانی و صنعتی به حساب می آید. این عایق های پرطرفدار دارای انواع مختلف و کاربردهای گوناگونی هستند.

 

انواع فوم در مدل های مختلف سفید و الاستومری و غیره را با بهترین قیمت از وب سایت لوله و اتصالات بخواهید

 

فوم الاستومری چیست؟

این فوم جزو عایق های حرارتی بسیار محبوب در پروژه های ساختمانی محسوب می شود که از طریق کنترل نمودن چگالش و همچنین جلوگیری از نفوذ بخار و رطوبت، مانع هدر رفتن و صرفه جویی در مصرف انرژی می شود. از این فوم ها غالبا جهت عایق سازی تجهیزاتی نظیر کانال های کولر، سیستم های تهویه مطبوع، سیستم های لوله کشی های آب سرد و گرم بهره گرفته می شود. از دیگر کاربردهای این فوم ها می توان به استفاده از آنها برای عایق کاری سالن های صدا برداری، سالن های کنسرت و تئاتر اشاره نمود.

فوم الاستومری

انواع فوم الاستومری

این فوم ها در دو نوع الاستومری لوله ای و الاستومری رولی تولید می شوند که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم:

 

  1. فوم لوله کشی رولی الاستومری

استفاده از این نوع فوم الاستومری به جلوگیری از اتلاف بی رویه انرژی و حرارت کمک می کند و از این طریق موجب افرایش عمر مفید تجهیزات گرمایشی ساختمان می شود. فوم های رولی الاستومری که جایگزین مناسبی برای تجهیزاتی همچون پشم شیشه هستند، مانع گرم شدن لوله های آب سرد می شوند. از این عایق ها همچنین می توان جهت عایق نمودن مخازن بزرگ آب، تجهیزات چیلر و لوله های بزرگ آب استفاده نمود. فوم های رولی الاستومری انواع مختلفی دارند که از جمله آنها می توان به عایق رولی پشت چسب دار ساده و عایق رولی پشت چسب دار با روکش آلومینیوم و عایق رولی ساده اشاره نمود.

 

  1. فوم لوله ای الاستومری

به طور کلی از فوم لوله کشی الاستومری جهت عایق کاری لوله ها و سیستم های موتورخانه شوفاژ استفاده می کنند. استفاده از این عایق ها به جلوگیری از یخ زدگی لوله های آب سرد و همچنین کاهش دمای لوله های آب گرم کمک می کند. برخی از انواع فوم الاستومری لوله ای عبارت اند از: فوم لوله کشی ساده الاستومری، فوم لوله ای با روکش آلومینیوم، فوم لوله ای با روکش پروتکت و فوم لوله ای با روکش سیلور.

عایق لوله کشی

عایق فوم سفید چیست؟

عایق و فوم لوله کشی سفید که به آن فوم پلی اتیلن نیز گفته می شود، یکی از انواع عایق های رولی پرکاربرد در بازار است که از پلی اتیلن فشرده شده ساخته می شود و دارای وزن بسیار کمی است. این فوم ها که در ابعاد و ضخامت های مختلفی تولید می شوند، به لطف بهره مندی از حباب هایی بسیار کوچک است، جزو بهترین عایق های برودتی، حرارتی، رطوبتی و صوتی به حساب می آیند. این عایق های فوق العاده در برابر دمای بسیار پایین و همچنین بسیار بالا مقاوم هستند و در عین حال از مقاومت قابل توجهی در برابر مواد شیمیایی، حلال ها، رطوبت و آلودگی های قارچی برخوردار هستند. علاوه بر آن این عایق های رولی از خاصیت چسبندگی و انعطاف پذیری بالایی برخوردار هستند و استفاده از آنها نیز بسیار آسان است.

فوم سفید

کاربردهای عایق فوم سفید

این عایق ها کاربردهای گوناگونی دارند که برخی از آنها به شرح زیر است:

– عایق های رولی جهت عایق کاری بخش های مختلف ساختمان و به منظور جلوگیری از هدر رفتن انرژی گزینه مناسبی هستند.

– با توجه به آنکه این عایق ها صدا را به خوبی جذب می کنند، به عنوان یک عایق صوتی مناسب عمل می کنند.

– عایق های پلی اتیلن، ضد رطوبت هستند و به همین سبب استفاده از آنها به عنوان عایق رطوبتی می تواند از نفوذ رطوبت جلوگیری نماید.

– از این فوم لوله کشی می توان به عنوان عایق حرارتی و همچنین درزگیر در ساختمان ها استفاده نمود.

– عایق ها در صنعت بسته بندی نیز کاربرد دارند و به عنوان ضربه گیر عمل می کنند.

– این نوع از عایق ها در صنایع خودروسازی و در بخش های مختلف اتومبیل نظیر سقف ها، داشبوردها و پشت چراغ ها بکار گرفته می شوند.

– از دیگر کاربردهای فوم سفید می توان به استفاده از آن در صنایع گل سازی و صنایع تولید کیف و کفش اشاره نمود.

 

سوالات متداول

– فوم الاستومری چیست؟

این فوم ها یکی از عایق های حرارتی متداول در بازار هستند که استفاده از آنها در ساختمان ها از هدر رفتن انرژی جلوگیری می کند و در نتیجه موجب صرفه جویی در مصرف آن می شود.

– کاربرد فوم الاستومری چیست؟

کاربرد اصلی این نوع فوم ها عایق کردن کانال های کولر، لوله کشی های آب و سیستم های تهویه مطبوع است. با این حال از این فوم ها برای عایق سازی استودیوهای ضبط صدا و سالن های برگزاری کنسرت نیز استفاده می شود.

– فوم های الاستومری دارای چه انواعی هستند؟

این فوم ها در انواع مختلفی تولید می شوند که اصلی ترین آنها فوم های رولی الاستومری و فوم های لوله ای الاستومری هستند.

– فوم سفید چیست و چه کاربردی دارد؟

این فوم ها نوعی عایق هستند که از پرکاربرد موارد استفاده آنها می توان به بهره گیری از آنها در صنایع ساختمان سازی، صنایع بسته بندی، صنایع خودرو سازی، صنایع گل سازی و صنایع تولید کفش و کیف اشاره نمود.

– فوم های لوله ای الاستومری دارای چه انواعی هستند؟

این فوم ها که جهت عایق نمودن لوله ها مورد استفاده قرار می گیرند دارای انواع مختلفی نظیر فوم ساده، فوم با روکش آلومینیوم، فوم با روکش پروتکت و فوم با روکش سیلور هستند.

امتیازدهی به این مطلب!
. میانگین 5 از 1 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *